Us passem informació de la Setmana de l’Acolliment Familiar de la qual ens va parlar ahir a les Jornades Francesc Costa la directora de l’ICAA l’Agnès Russiñol.
Del 28 de novembre al 2 de desembre vine a la setmana de l’acolliment familiar a Sabadell! #femgranlacolliment. Sabadell acollirà la Setmana de l’Acolliment, organitzada per l’ICAA amb la col·laboració de la FEDAIA –Federació d’Entitats d’atenció a la Infància i l’Adolescència-, i amb el suport de l’Ajuntament de Sabadell.
La iniciativa vol promocionar i divulgar l’Acolliment Familiar per conscienciar la ciutadania de la necessitat d’augmentar el nombre de famílies d’acollida a Catalunya.
Actualment a Catalunya hi ha més de 600 famílies acollidores que acullen més de 1000 infants, tot i així hi ha un centenar de nens de 0 a 6 anys que segueixen vivint en centres, són grups de germans o infants amb malalties greus i diversitat funcional.
Durant la setmana, hi haurà:
- taules informatives al carrer
- una exposició temporal sobre acolliment familiar als baixos de l’Ajuntament.
- una sessió de treball per als professionals d’Acolliment Familiar de Catalunya, el dimecres 30 de novembre, durant el matí.
- una xerrada informativa sobre l’Acolliment Familiar a la Sala d’Actes del Casal Pere Quart, el dimecres 30 de novembre a les 18h.
- representació de l’obra de teatre Dos familias, per la Companyia de Teatre La Familia, a l’Auditori Pere Quart, el dijous 1 de desembre, amb entrada gratuïta. Us recomanem que no us la perdeu!
El Dilluns 28/11, a les 11h del matí, la Consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Sra. Dolors Bassa, presentarà lacampanya de sensibilització que es vol endegar a partir del 2017.
Podeu seguir l’activitat a Twitter a l’enllaç:
https://twitter.com/aferssocialscat/status/800723747216838657
En els document adjunts, trobareu la programació de la setmana, i informació sobre l’obra de teatre Dos Familias.
A l’enllaç https://vimeo.com/192521505 i a les imatges inferiors, podreu veure un tràiler d’aquesta obra.
En aquest apartat de la web de Treball i Afers Socials hi trobareu tota la informació.
“Per cada família que s’hi sent atreta, neixen noves oportunitats per a molts infants.”*
(* Informació extreta del Servei d’Acolliments Familiars de Creu Roja)
Aquestes són les notícies que van apareixent en la premsa sobre la Setmana de l’Acolliment Familiar:
- Notícia al TN vespre de TV3 del dilluns 28/11/16. Mini reportatge (minuts 22 a 24 i escaig)
- Article a La Vanguardia Digital: “Se buscan cien familias para acoger a niños de hasta 6 años, en Catalunya.” [dilluns 28/11/16]
- Article de Carles Capdevila al Diari Ara: “Es busquen 100 famílies que acullin” [dilluns 28/11/16]
- Entrevista a Clara Caballero a Nació Digital. Ella i la seva família fa més de 5 anys que són família d’acollida d’urgència i diagnòstic. [dimarts 29/11/16]